פיתוח אפליקציה בבת ים

יצירת אפליקציות לתאגידים בעיר בת ים , כל הידע ההכרחי

בניית אפליקציה לבתי עסק קטנים וגדולים בבת ים

פיתוח יישומים לתאגידים לכלל המטרות האפשריות: עולם הצרכנות וההרגלים הנלוויים לכך זה לא דבר בלעדי לתקפותנו, אמנם המרשתת שנכנסה לחיינו לא מזמן אשר דחפה, אולי יותר מכל, את תקשורת בין עולמית והפיכת הגלובוס ומעין כפר גלובלי, ונתנה את חלקה בהתפתחות טכנולוגית, ללא שום ספק הגדילה את הרגלי הקניות הבלתי פוסקות להיבטים מכובדים מאוד. היום המון בני-אדם בגלובוס דורשים עוד ועוד חפצים וחומר מכל סוג ע"פ גחמותיהם, השאיפות וההעדפות האישיות. כמובן, שעולם הסחר מגיב, והתגובה שלו בחיים לא תאחר להגיע – יותר ויותר נותני שירות הגיעו למסקנה שנכון ליצור אפליקציות לבתי העסק שבבעלותם. מנכ"לים הגיעו למסקנות שלהם וקולטים תועלת שבהזמנת יישומון בשביל להקל על חיי הקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד). ועם זאת, האם זה בעצם מעשה חכם?

במאמר הבא נדון במה שכולם רוצים לדעת: מה נחוץ במטרה להגיע להכנת יישומון לבתי עסק וכיצד יישומון באנדרואיד או באייפון יש ביכולתו למנף את הארגון שלך? נתינת אופציה לקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד) לקיים דיאלוג מול צוות העסק לאט לאט נהייה דבר שהוא הכרחי. כאשר הצוות נגיש מהטלפון של המשתמש / לקוח וכאשר ההתקשרות נעשית ע"י התראות ס.מ.ס וחדשות רלוונטיות באופן די קבוע, נבנית תקשורת קבועה והוא יהיה מצוי באור הזרקורים, לטובה, לעומת ההחברות שהתחרו בו עד עכשיו.

אם לקליינט נגיש להיות בתקשורת, מן ההיגיון שגם יהיה נרחב יותר סטטוס התנועה הכספית של העסק. אפליקציות יש בהם להגדיל את תכיפות וכמות הרכישות בגלל שלבצע רכישה נהיה כל-כך זמין, למנף את קביעות התקשורת עם הקליינט ולהקים מערכת יחסים קרובה, רצוי גם על הדרך לתת מענה לקליינט שיבצע שימוש נכון וכדאי יותר ב אפשרויות שהעסק מציע בצורה של הבאת מידע רלוונטי ועדכני בצגו של מכשיר הטלפון.

בפשטות, יישומון לחברה זה טוב מאוד, אך זה נושא שולי. הכרחי לבדוק את ה-objectives, דהיינו המטרות של החברה, של העסק, לצדו של בונה היישומים במטרה שבוודאות נדע שהיישומון יותאים לצרכיו ורצונותיו של הלקוח (ושל בעל העסק) וייתן לעסק את הבליטה שהוא צריך מבין המתחרים.

על איזה דברים מומלץ לתת את הדעת בייצור יישומון?

החלק המרכזי והחשוב ביותר הוא התבייתות על לפתור קושי שקיים בחברה. יישומים שמצליחים למצוא פתרון לאישיו , לדוגמה להעניק אופציה ללקוח לסיים את העניינים שלו בזמן קצר יותר, להשתמש בצורה אפקטיבית יותר בזמן, לצמצם בזבוז אמצעים ולתת לציבור תמונה מקצועית יותר עבור משתמשים שמצויים אצלכם ושעתידים להיות, עם טיפול ברצון הלקוח באופן ראוי, שיטות אלה ודומותיהן הוכיחו עצמן בתור השקעה חכמה לאחר זמן לא ארוך במיוחד. מטרת התאגיד או החברה זה לדעת בוודאות מה אמור היישומון לעשות, וזאת על סמך הדרישה המקצועית, שכל חברה יודעת לפי התעסקותה בתחום שלה. כדי להרוויח מכל הסיפור בשיטה הכי מוצלחת, נכון שיהיה לנו מפתח בעל ניסיון מוכח שבעל אוזן קשבת לצורכי ורצונות בעל החברה. צוות החברה שעתיד לפתח עבורכם את היישומון צריכים להציג בפניכם שאלות באיזה אופן הינכם עושים עסקים כעת. צוות המפתחים של החברה שעניינה להקים את היישומון מוכרחים להקשות קושייות על החברה שנוגעות למטרותיה, השאלות ידגימו בפניכם את הרמה בה הם מבינים (אם בכלל) בעניינים הרציניים ביותר שיש בחברה או בעסק. אם מתאפשר, חכם יהיה לפנות אל המתכנתים בבקשה להראות לכם רפליקה של היישומון, ככה תוכלו לראות את הפונקציות הכלליות, אסתטיקה וכו'.

כיצד יכול בעל חברה להיות רגוע שהיישומון עבורו שילם ממיטב כספו לא יתמסמס בין מליוני האפליקציות שמפורסמים חדשים לבקרים?

הדבר הקריטי ביותר להבין זה שחובתו של היישומון שיהיה לו רלוונטיות מספקת לצרכנים. הדרך להיות בטוחים שהיישומון לא יילך לאיבוד בשפע האפליקציות המתחרות היא לבדוק האם הוא נותן יתרון מהותי לאלו שהתקינו אותו ולא בצורה חד פעמית, אלא באופן לכל הפחות שבועי, וזה גם המינימום שבמינימום. במקרה והצרכן רואה באפליקציה תוצר שימושי ויעיל עבורו, אין כאן שאלה בכלל – הוא ישוב, ישתמש, וכמובן ירכוש.

מהי העלות של לפתח יישומון לאנדרואיד ולאייפון לעסק קטן בעיר בת ים?

הסבר לא פשוט לשאלה מורכבת. המחירים כל הזמן בתנועה ומה שמשפיע מאוד על המחירים זה הדברים בהם עוסק היישומון ומורכבות הפיתוח. הכנת יישומון בלתי מורכב עם עסק מוכר יעלה בדר"כ בסביבות 10 אלף ₪ עד 18 אלף ₪. אפליקציות בדרגת 'סיבוך' אחרת בהשוואה, יהיו בעלי תעריף גבוה וזה יעלה לכם כסף רב יותר. מפתחים בתאגיד עם שנים בתחום , לא צריך להיות לו קושי לדאוג לכם להערכת מחיר בתום דיון של כשעה וחצי. תעריף תכנות והשקת היישומון לעסק להישקל על-ידכם מתוך הבנה (אם יש) ששהוא אכן פותר קושי רציני בחברה.

לפתח יישומון שמיועד למערכות רבות (כמו iOS, Android) ידרוש מבעל חברה לשלם עוד כסף?

בקצרה, התשובה חיובית בדרך כלל. אם הכרחי עבורכם שהיישומון יתפקד במערכות הפעלה מגוונות, כמו אנדרואיד, איי.או.אס (מערכת ההפעלה של אייפון) וכו', לא נגזים אם נאמר שהמעשה החכם יהיה לפתח אפליקציית WEB ולא להזמין אחד מסוג נייטיב. שיטת ווב מאפשרת לאפליקציה לעבוד בכמות נרחבת של מכשירים: מחשב אישי, סמארטפון והרשימה עוד ארוכה; זה במידה ועיצוב היישומון התבצע על-ידי חברה רצינית, כאמור. ניתן להשיג הסברים על השוני שישנו במערכות המגונות בקישורים אלה:

כמה סך הכל הרווח נטו, בערך בקניית פיתוח יישומון רגיל עבור ארגון מזערי?

לא פשוט לתת מענה לשאלה כזו בצורה חד משמעית, הדברים תלויים בעד כמה מורכבת הפעילות של האפליקציה. במקרה ועלות פיתוח האפליקציה מקבלים כיסוי בחצי שנה עד השנה שבאה מאז ההשקה, זהו צעד חכם ואנחנו ממליצים עליו בחום. קל יחסית לעשות בירור אם היישומון מצליח למזער את מספר הדקות שצריך לבצע רכישה ב-15%, או לצמצם בזבוז משאבים ב-18 אחוזים וזו רק ההתחלה. בסקירה על מידת ההשתלמות (כלומר עד כמה ההשקעה משתלמת), חשוב מאוד לשים לב אל כל חשבונות העסק, כולל מה שהחברה מוציאה באופן שוטף, בכל צורה שלא תהיה, אשר בכוונת האפליקציה בעיר בת ים להקטין.

אנחנו בשלב ההשקה של היישומון, באיזו שיטה יש לבעל עסק קטן להגיע איתה לקונים נוכחיים ועתידיים?

האופן הכי נכון לקידום יישומון זה דרך עמוד ברשת. אם פיתחנו יישומי Native, אותו אתם יכולים לבצע הורדה אל המכשיר הסלולרי בארכיון היישומים הרשמי של מערכת ההפעלה (אפ סטור, לדוגמה), הכרחי לחקור מעט את החיפושים הנפוצים ביותר במנועי החיפוש והמילים השימושיות ביותר שם לפני העלאת האפליקציה לחנות. במקביל, קיימת האפשרות להכריז על השקת היישומון ע"י לוח תפוצה, ולקבל עזרה מהמחלקה לקידום ושיווק בחברה שלכם. תוך מחשבה על הסגנון של היישומון כדאי לחשוב על אפשרות הכנת סרטונים שיווקיים ולהכניס אותם אל ערוץ ה-YouTube שלכם, אתרכם, דף ה-Facebook שלכם וכו'.

מתי וכמה תדיר חכם יהיה למנהלים באיזור בת ים לבצע עדכון של היישומים שרכשו?

בהתאם להסברים הקודמים, נוכל לענות רק מתוך הבנה של תכלית היישומון הרלוונטי. במידה והיישומון מספק עדכונים ומידע למשתמש, הוא יאלץ להיות כל הזמן תחת שיפוצים, עדכונים ושינויים, אם זה לא יקרה, אין צורך לעבוד קשה בשביל בנייה של יישומון כזה. יישומים עם מטרות שונות כדאי לערוך חידוש בערך כל 12 חודשים. בשביל להיות מותאמים לההתפתחויות של הטלפונים, מערכות ההפעלה והחומרה שלהם, כגון אנדרואיד ואפל.

שאלה: יישומון כדאי לכל תאגיד?

במצב בו התאגיד לא מצליח לזהות בעיות במוצר אשר היישומון אמור לטפל בו / בהם, נכון יהיהלחכות קצת עם פיתוח יישומון. עם זאת, ישיבה עם מפתחי יישומים, זו דרך מוכרת לשים את האצבע על קושי במוצר שלא ראינו בעבר.

דברים שיש למנהל הנבון לחשוב עליהם לפני שמגיעים אל פיתוח אפליקציות

בתקופתנו יש פתרונות באינטרנט ואיתן נוכל לשפר באופן כבד-משקל הרגלים שקיימים בחברה. הזמנות היא דוגמא מעניינת: לחברות הפצה קטנות ישנן אופציות של להזמין באתר האינטרנט שהם מנהלים שהמון פעמים אינן מתפקדות בכלל בדפדפן הסטנדרטי של הנייד. פה למשל צריך להיכנס האפליקציה – הנגשה של האופציה לבצע רכישה ייתכן שזה יהיה הגורם המהותי ביותר לפער אצל חברות. זו אגב הסיבה לכמות מטורפת של קונים באתר Amazon. אתר "אמאזון" שינה את התקשורת של קהל הקונים איתו לדבר פשוט ומובן במיוחד. ל"אמאזון" זה טוב? אז זה מתאים גם לכם. השקה אישית של יישומים ליזמים בבת ים – להתייעצות, קביעת מפגש והצעה ראשונית למחיר, שלחו לנו מסרון עכשיו.