פיתוח אפליקציה במעלה אדומים

בניית אפליקציות לתאגידים במעלה אדומים וכל מה שצריך לדעת

בניית אפליקציות לבתי עסק קטנים וגדולים במעלה אדומים והסביבה

יצירת יישומים לתאגידים לכלל המטרות האפשריות: תרבות הצריכה זה לא בלעדי לזמננו, אך המערכת האינטרנטית שנכנסה לחיינו זה עתה, אשר עשתה את חלקה הענק בהפיכת עולמנו לכפר הגלובלי שהוא היום, ותרומתה להתפתחות טכנולוגית, בהחלט פתחה את הרגלי / התנהגות הציבור בנושאי הקנייה והשפע אל אופקים רחבי ידיים. עוד ועוד בני אדם מכל יבשת רוכשים עוד ועוד פריטים וחומר מכל סוג ע"פ דרישותיהם, וכל הדברים הכי ספציפיים שהם רוצים, ברמות הכי אינדבידואליות. ע"י כך, השוק מגיב, והתגובה שלו לעולם לא באה באיחור – וככל שהזמן עובר, יותר נותני שירות מגיעים למסקנה שצריך להכין אפליקציות לעסקיהם. בעלי מקומות עבודה הבינו כבר את ההצלחה הפוטנציאלית אשר בפיתוח אפליקציות ע"מ להעניק חווייה נהדרת וטכנולוגית חקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע. אולם, האם זה בעצם מעשה נבון?

בדף זה נדון בשאלות הנפוצות והחשובות ביותר בנושא, והגדולה מכולן: מה צריך לעשות בשביל פיתוח אפליקציה למקום עבודה ומהי הדרך בה יישומון לסלולרי יש בו לסייע להצלחת החברה שלכם? איפשור לקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע התקשרות יישומית מול מפתחי המוצר ברבות השנים האחרונות הופך לנושא הכרחי. כאשר "המוצר" והצוות זמין מהנייד של צורך המוצר ובעת שמתקיים דו-שיח על-ידי התראות ס.מ.ס ומידע רלוונטי וחדש בכל זמן-מה, נוצרת תחושת ביטחון והוא יואר עם זרקור חיובי לעומת המתחרים.

אם למשתמש פשוט לתקשר, כמובן שגם יתפתח סטטוס התנועה הכספית של העסק. יישומים לבית העסק בהחלט יכולים להגדיל את נפחן וגודלן של הקליינטורה מפני שלבצע רכישה נהיה קל כ"כ, להגביר את קביעות התקשורת עם הקליינט ולהקים מערכת יחסים קרובה, באותו מעמד תוכלו לתת מענה לקליינט שיפיק את המקסימום מן ה מוצרים והשירותים שיש במוצר דרך הצגת מידע רלוונטי ועדכני על מסך המכשיר הנייד.

בקיצור, יישומון לחברה זה טוב מאוד, אבל זה נושא שולי. חשוב מאוד לאבחן בדיוק את מה שהעסק מעוניין להשיג בטווח זמן נתון יד ביד עם מתכנת האפליקצייה וזאת כדי שבוודאות נדע שהיישומון יתאים ללקוח ותספק יתרון משמועתי על פני המתחרה.

על איזה דברים מומלץ לתת מחשבה ביצירת אפליקציות?

חלק הארי של הפיתוח הוא הנגשה ונוחות למשתמש, כמו לפתור תקלה שישנו במוצר. יישומים שיכולים למצוא פתרון לנקודת חולשה , למשל לתת אפשרות לקונה לבצע פעולות רבות יותר בפחות זמן, לבצע שימוש יעיל ונכון בתכונות המוצר, שימור תכונות המוצר ולתת לעסק תמונה רצינית ועניינית לעיני קונים קיימים ופוטנציאליים עם מענה לצורכי המשתמש באופן יעיל, גישות כדוגמת אלה מוכיחות עצמן כאפיק רווחי מאוד בהסתכלות ארוכת טווח. מטרת החברה או התאגיד לשאול את עצמם מה הן אותן פונקציות שעל לעשות היישום, וזאת על סמך הצורך של השוק, וכל עסק יעשה את ההתאמות לפי הידע המקצועי שיש לו. כדי שנוכל להשיג את המטרות על הדרך הכי טובה, חובה לחפש יוצר אפליקציות עם הוכחות והצלחות בשטח שבעל אוזן קשבת לצורכי ורצונות בעל החברה. המפתחים חייבים להציג לכם שאלות כיצד הינכם מריצים את הפעולות העסקיות כיום. צוות החברה שעתידה לפתח את האפליקציה מטרתם לחקור' את החברה בנוגע לצרכים שלה ואלו אמורות להפגין את רמת ההכרה שלהם את הסוגייות והמטרות של הארגון. במצב בו ניתן, ראוי לשאול את הצוות אם ביכולתם להראות לכם אב-טיפוס או לפחות דוגמה של האופן בו היישומון אמור להיראות.

באיזה אופן יכול בעל חברה להיות רגוע שאותו יישומון לא יטבע בתוך שלל היישומים שנמצאים כעת?

1 הוא פשוט מאוד: שחובתו של היישומון להיות שמיש ועדכני עבור הקונים. השיטה הראויה להיות בטוחים שהיישומון לא יילך לאיבוד בכמות האדירה של היישומים שמשווקים בכל עת היא לוודא שהיא מעניקה יתרון רציני כלשהו למשתמש ולא חד-פעמי, כאמור, אלא באופן שיהיה תמידי. במקרה שהקונה מתייחס ליישומון כאל תוצר שהוא שמח על קיומו ונותן לו מענה מסוים, ההמשך צפוי – הוא יחזור וישתמש בה.

כמה אשלם כדי לתכנת יישומון בשביל חברה זעירה במעלה אדומים והסביבה?

הסבר בעייתי לסוגייה מסובכת. התעריפים עבור פיתוחי אפליקציה דינאמיים ותלויות מאוד בסדר גודל מורכבות היישומון. לפתח יישומון שאינו בעייתי כ"כ אצל עסק רציני יעלה בערך בטווח ה – 18,000 ש"ח10000 יישומים שהם מורכבות יותר בהשוואה, יהיו בעלי תעריף גבוה וזה יעלה לכם כסף רב יותר. מפתחים בארגון עם פז"מ בתחום , לא אמורה להיות לו בעיה לתת לכם מחיר מוערך לאחר דיון קצר יחסית. תמחור תכנות והשקת היישומון לחברתכם אמור אמור להתקבל מבחינתם רק במידה שהוא כן פותר אתגר המותי בחברה.

לפתח אפליקציה בשביל מכשירים שונים יהווה דרישה לבעלי ארגון לשלם כסף רב ממה שחשבנו?

Long story short: התשובה חיובית רוב הזמן. במצב בו אכן נחוץ לך שמה שאתם מקבלים יעבוד במערכות הפעלה שונות, כמו אייפון, אנדרואיד או אפילו אחרות, ייתכן מאוד שהבחירה החכמה יותר תהיה לדרוש שיפתחו בשבילכם יישומון אינטרנט (Web application) ולא נטיב. שיטה זו היא המפתח איתו היישומון יעבוד בכמות אדירה של מערכות, כמו מחשב, טאבלט וסמארטפון מן הסתם; רק במצב בו העיצוב של היישומון נעשה ע"י צוות מנוסה, כאמור. אתם מוזמנים להשיג הסברים על השוני בין הפלטפורמות השונות בקישורים הבאים:

מהם אחוזי הרווח, פחות או יותר, אם נזמין יישומון לאנדרואיד או לאייפון בשביל חברה זעירה?

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה באופן חד משמעי, הדברים תלויים בעד כמה מורכבת הפעילות של האפליקציה. במקרה שעלויות הפיתוח כולן חוזרת לבעלים שלה בתקופה קצרה יחסית (נניח שנה) מתאריך ההשקה, ההשקעה כדאית. גם זו אינה בעיה לחשב את היישומון, אם הוא מוריד את הזמן הדרוש לבצע רכישה ב-15%, ולחלופין לחתוך שימוש לא חכם בשירות המוצע ב-13% בתור דוגמה, וניתן לקחת את ההיגיון הרווחי הזה לעוד נקודות תורפה ולבחון האם ההשקעה כדאית. בבדיקת צורך בהזמנה, חכם יהיה לבדוק גם את כל הפעולות הקבועות שמהוות את מה שהחברה מוציאה, בכל צורה שלא תהיה, שהיישומון מתכוון במעלה אדומים להמעיט.

כשאפליקציה מוכנה, באיזו שיטה חכם יהיה למזמין היישומון לדחוף אותה לשוק ולמשתמשים עתיידים ונוכחיים?

הגישה הכי טובה להוצאת יישומון לשוק זה ע"י עמוד ברשת. במקרה ואנחנו מתעסקים ביישומון Native, אותה ניתן להשיג אצל ארכיון היישומים אשר ייעודי למערכת ההפעלה (App Store בתור דוגמה), הכרחי לבחון טיפה את המילים הרלוונטיות במנועי חיפוש לפני העלאת האפליקציה לחנות. גם כן, תוכלו לחלק המלצות על היישומון על-ידי שימוש ברשימת תפוצה, ובסיועם של מוקד התפוצה והפרסום בחברה. בהתאם לאופיו של היישומון, כדאי לקחת בחשבון בימוי והכנה של סרטונים שיווקיים ולפרסמם בערוץ ה-YouTube שלכם, אתרכם, דף ה-Facebook שלכם וכו'.

מתי חובה למזמין היישומון במעלה אדומים לבצע רענון וחידוש של האפליקציה שלהם?

אף פה, תשובתנו נעוצה בתכליתו של היישומון הזה. במידה וסיפוק מידע זה מטרתו העיקרית של היישומון, יהיה צורך בעדכונים שוטפים, אם זה לא יקרה, אין צורך לעבוד קשה בשביל לייצר אפליקציה כזו. יישומים מסוג אחר מומלץ לערוך חידוש בערך אחת לשנה. נעשה זאת במטרה להיות בסנכרון מושלם עם שינויי הגרסה של הפלטפורמות השונות כמו אייפון וגלקסי,

אז יישומון למעשה חובה לחברות, לא משנה מה?

בסיטואציה בה התאגיד לא מצליח לזהות אתגר בחברה שפיתוח היישומון אמור לעזור ולטפל בו / בהם, חובהלוותר לגמרי על יישומון. ואף על-פי כן, דיבור עם ארגון שמטרתו לפתח יישומים, תסייע לעסק בזיהוי קושי במוצר שלא ראינו בעבר.

דברים שרצוי לבעלים הנבון לתת עליהם את הדעת בטרם מתחילים עם הכנת יישומון

חשוב להבין שקיימות אופציות באינטרנט ואיתן נוכל לשפר בצורה רבה הרגלי עבודה שליליים שהחברה לוקה בהם. למשל להזמין. למפיצים קטנים ישנן אופציות של להזמין באתר האינטרנט שבבעלותם שבדר"כ אינן עובדות כלל באנדרואיד או באייפון. פה למשל נקבל עזרה מההיישומון לסמארטפון – להעלות ברמה את האופציות לבצע רכישה יש ביכולתו להיות מה שיגרום לפער הגדול בין העסק שלך למתחרים. דרך-אגב, זה בדיוק למה יש כמות של צרכנים מאתר Amazon. אתר האינטרנט Amazon שינה את ההתקשרות של המשתמש איתו לדבר מובן ופשוט ממש. אם זה טוב לאמאזון, זה טוב גם לעסקים הקטנים. בניית יישומון ליזמים במעלה אדומים – לשיחה עם מקצוענים, קביעת מפגש והצעות אטרקטיביות, צרו עימנו קשר עוד היום.