פיתוח אפליקציה בראש העין

פיתוח אפליקציות לעסקים בראש העין וכל מה שאתם אמורים לדעת

בניית אפליקציות לארגונים מכל גודל בראש העין והסביבה

פיתוח אפליקציות למקום עבודה קטנים וגדולים: עולם הצרכנות וההרגלים הנלוויים לכך זה לא ייחודי לזמננו, ועם זאת, פריצת הרשת אשר תרמה להפיכת העולם לכפר גלובלי ענק, וקידמה את הטכנולוגיה אל המצב שאנחנו מכירים אותה בה כיום, בלי ספק פרסה את תרבויות השפע והקנייה לאופקים עצומים. בימינו כמות אדירה של בני-אדם בכדור הארץ מזמינים עוד ועוד חפצים ועזרה לפי גחמותיהם, וכל הדברים הכי ספציפיים שהם רוצים, ברמות הכי אינדבידואליות. באופן טבעי, התגובה של הסוחרים בחיים לא מאחרת לבוא – ומהר מאוד הגענו למצב בו בעלי עסקים הגיעו למסקנה שנכון לפתח אפליקציות לבתי העסק שבבעלותם. בעלי עסקים הבינו כבר את הטוב שבפיתוח אפליקציה בשביל להעניק חווייה נהדרת וטכנולוגית חקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד). ועם זאת, זה מעשה מחוכם?

בטקסט שלפניכם נדון בהשאלה הגדולה: מה נדרש בשביל פיתוח אפליקציות לארגונים ובאיזו דרך יישומון באנדרואיד או באייפון יש ביכולתו למנף את החברה שלכם? הנגשה לקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע התקשרות יישומית מול צוות העסק עם הזמן נהייה עניין מנדטורי. כשהעסק קיים ומצוי בנייד של צורך המוצר ובעת שיש דו-שיח ע"י התראות ס.מ.ס ונוטיפיקציות באופן קבוע, מתפתחת תקשורת קבועה ומאיר על עצמו אור הזרקורים, לטובה, לעומת המתחריו.

ככל שללקוח קליל להיות במגע, לפיכך יהיה מפותח יותר סטטוס התנועה הכספית של העסק. יישומים לחברה בהחלט יכולים להעלות את גודל ותכיפות הקניות על ידי כך שלבצע רכישה נהיה כזה פשוט, להגדיל את תדירות המגע עם הלקוח ולתרום בכך לצמיחה של קירבה, באותו מעמד תוכלו לעזור לקליינט שיבצע שימוש נכון וכדאי יותר ב מוצרים והשירותים שהעסק מציע על-ידי הנגשת אינפורמציה עניינית במסך הטלפון.

לסיכום ההקדמה, להשיג יישומון תקין למוצר או לחברה שלכם זה בהחלט פלוס, היא לא העיקר. חשוב מאוד לאבחן את כל מטרות העסק בסיועו של מתכנת היישומים על-מנת שנהיה 100% בטוחים שהיישומון תתחבר עם המשתמש ויהפוך את העסק לבולט ביותר בתחום לעומת המתחרים.

על איזה נושאים כדאי להתייחס ב'הנדסת' יישומים?

מטרת העל היא התמקדות על לפתור עניין שקיים בחברה. יישומים שעומדים במשימה ומצליחים לפתור עניין כגון להעניק אפשרות לקונה לעשות יותר פעולות בזמן קצר יותר, לבצע שימוש נכון ויעיל במוצר עצמו, להפחית שימוש מיותר בתכונות המוצר ויחד עם זאת להקנות תמונה חזקה ואמינה עבור צרכנים מכל קטגוריה שיווקית – גם הקיימים וגם העתידיים. ומתוך טיפול ברצון המשתמש באופן סבלני, פיתוחים וחדשנויות כאלה הוכיחו את עצמן בתור השקעה חכמה בטווח הרחוק. מטרת התאגיד או החברה להצביע על מה בדיוק צריך היישום להוציא לפועל, בהתבסס על הדרישה המקצועית, וכל עסק יעשה את ההתאמות לפי הידע המקצועי שיש לו. כדי שהתוצר שלנו יהיה, עבורנו, האפליקציה הכי נכונה, רצוי למצוא מתכנת עם ותק רב והוכחות של הצלחותיו בשטח, שבעל אוזן קשבת לצורכי ורצונות בעל החברה. צוות החברה שעתיד לפתח עבורכם את היישומון אמורה להפנות אליכם קושיות באיזה אופן הינכם מריצים את עסק כעת. המתכנתים אמורים להקשות קושייות על החברה בנוגע לרצונות שלה ואלו אמורות להפגין את רמת ההכרה שלהם בנושאים החשובים לכם ביותר כשזה מגיע למטרות העסק או החברה. אם זה אופציונלי, רצוי לשאול את המתכנתים אם הם יכולים לשלוח לכם אב-טיפוס או לפחות דוגמה של האופן בו היישומון עתיד להיראות.

באיזו דרך בעלים של חברה יכול להיות בטוח שהאפליקציה שלו לא יילך לאיבוד בתוך שלל היישומים שמסתובבות בשוק?

חוק מספר 1 הוא שהיישומון חייב להיות מעודכן ושימושי בשביל הקונים. השיטה להיות רגועים שהיישומון שלנו לא ייבלע בשפע היישומים שיוצאים בכל יום היא להיות בטוחים שהוא נותן יתרון רציני כלשהו למשתמש ולא לשימוש חד-פעמי כמובן, אלא בצורה שוטפת ואף באופן קבוע. במידה והצרכן מרגיש שהיישומון הזה הוא לא פחות מככלי אהוב עליו, אין כאן שאלה בכלל – הוא ישוב להתחבר אליו ולהיעזר בו.

כמה עולה לבנות יישומון לאנדרואיד ולאייפון בשביל חברה זעירה בראש העין?

מענה בעייתי לקושייה שאין לה תשובה חד משמעית. התעריפים עבור פיתוחי אפליקציה כל הזמן בתנועה ואחד המשתנים רבי המשקל הוא סוג ואופי האפליקציה. פיתוח אפליקציה שאינו מורכב כ"כ ע"י עסק רציני יעלה פלוס מינוס בטווח ה10 אלף ₪ עד 19 אלף ₪. יישומים לאנדרואיד ולאייפון שהם לא פשוטים כל-כך בהשוואה, עתידים לעלות כסף רב יותר. עסק רציני ושיש לו ותק צריך לספק לך מיצג של עלויות פיתוח ומחיר סופי לאחר מפגש קצר יחסית. עלות הכנת היישומון לחברה שלכם אמור משקפת נאמנה את שהיישומון אכן נותן מענה לבעיה עסקית אמיתית.

האם פיתוח עבור סוגי מכשירים רבים ידרוש מבעל חברה לשלם כסף רב יותר?

בלי ללכת סחור-סחור: כן, רוב הזמן. במקרה וזה חובה מבחינתכם שהיישומון יתפקד במערכות הפעלה שונות, כמו אנדרואיד, איי.או.אס (מערכת ההפעלה של אייפון) וכו', יכול להיות שמה שעליכם לעשות זה לפתח אפליקציית אינטרנט (Web application) ולא להזמין אחד מסוג נייטיב. שיטה זו זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יעבוד במחשב האישי, בסמארטפון וכו'; אבל רק בסיטואציה בה היישומון עוצב ונבנה ע"י צוות מנוסה, כאמור. לחצו כאן כדי לקבל הסברים בנושא השוני שקיים אצל מערכות ההפעלה המגוונות והמכשירים השונים במאמרים הבאים:

מה בדיוק הרווח נטו, בהערכה גסה, ברכישת יישומון ייעודי עבור ארגון מזערי?

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה באופן חד משמעי, הדברים תלויים בעד כמה מורכבת הפעילות של האפליקציה. בסיטואציה בה מחירי הפיתוח כולם חוזרת לבעלים שלה בשנה הראשונה, זה משהו שאתם רוצים להשקיע בו. זה גם פשוט מאוד לחשב אם היישומון מצליח להקטין את משך הזמן הנצרך לבצע פרוצדורה בנניח 15%, או להקטין שימוש לא חכם במשאבים ב-11% כהדגמה. בבדיקת הכדאיות, יש להתחשב גם בכלהפעולות השוטפות שמהוות את ההוצאה לאותה תקופת זמן, בצורה מיידית ולפרקים, שהיישומון עתיד באיזור ראש העין למזער.

כאשר היישומון הושלם, איך כדאי לרוכש השירות להוציא אותה לאוויר העולם ולקונים נוכחיים ועתידיים?

אם אתם צריכים את השיטה הכי שימושית להשקת יישומים זה עם עמוד ברשת. במידה ובנינו יישומון Native, אותה ניתן להכניס אל הטלפון אצל ארכיון היישומים הבלעדי (App Store הוא דוגמה קלאסית), הכרחי לשים תחת זכוכית מגדלת קצת את המילים השימושיות ביותר במנועי החיפוש זמן מה בטרם ההשקה של היישומון לחנות. במקביל, אתם יכולים לעשות קידום ליישומון ע"י הפצה בדוא"ל, או בעזרה של מוקד התפוצה והפרסום בחברה. בהתאם לסוג היישומון, רצוי לשקול עריכת סרטון וידאו שיווקי ולהעבירם אל יוטיוב, באתר החברה, בדף הפייסבוק וכו'.

מתי יש בהערכה גסה בראש העין לבצע חידוש של היישומים שרכשו?

בדומה לדברים לעיל, תשובה נורמלית וקצרה נוכל לתת רק אם נבין את מטרת היישומון שלכם. במצב בו היישומון סובב מידע, הוא יאלץ לעבור שינויים ועדכונים קבועים, אם זה לא יקרה, אין צורך לעבוד קשה בשביל בנייה של יישומון כזה. יישומים שתכליתם שונה הכרחי לעדכן פחות או יותר כל 12 חודשים. זאת בשביל שהיישומון יעבוד חלק עם כל התפתחויותיהן של הטלפונים, מערכות ההפעלה והחומרה שלהם, , לדוגמה אייפון וגלקסי,

שאלה: יישומון חובה לכל תאגיד?

במקרה והחברה נכשלת בלאתר אתגר במוצר שפיתוח היישומון אמור לעזור ולטפל בו / בהם, כדאילהניח כרגע לרעיון של יישומון. אבל דיבור עם תאגיד פיתוח יישומים, זו אחת הדרכים למצוא אתגר במוצר שלא ראינו קודם.

נושאים שרצוי למנהל הנבון לחשוב עליהם כאשר מדברים על פיתוח אפליקציות

בעידן של היום, יש פתרונות ברשת שביכולתן לגרום לשיפור באופן מהותי תכונות שבית העסק לוקה בהם. בתור דוגמה נוכל לקחת את כל נושא ההזמנות: לחברות קטנות של הפצה קיימות אפשרויות הזמנה בתוך האתר שהם מנהלים שרוב הזמן לא עובדות בכלל באייפון או באנדרואיד. זו הנקודה בה נקבל סיוע מההיישומון לסמארטפון – הנגשת היכולת להזמין זה אולי הגורם המשמעותי ביותר לפער אצל ארגונים. ד"א זה ההסבר לכמות מטורפת של צרכנים באתר Amazon. אתר "אמאזון" הפך את התקשורת של קהל הצרכנים איתו לדבר קל ופשוט נורא. ל-"Amazon" זה מתאים? אז זה מודל שמתאים לתאגידים קטנים. עיצוב, פיתוח והשקה של יישומים לתאגידים בראש העין – להתייעצות, קביעת ישיבה והצעות אטרקטיביות, צרו עימנו קשר עוד היום.